Thursday, September 14, 2006

Detektyw Hetman



Powyżej zamieszczam cyfrowo odrestaurowaną okładkę "powieści filmowej" z cyklu Detektyw Hetman, którą znalazłem w pakiecie komiksów kupionych na aukcji internetowej(Brakujące fragmenty uzupełniłem w miarę możliwości, faktyczny wygląd okładki jest prawdopodobnie nieco inny, zwłaszcza tło. Usunąłem również niektóre napisy.). Publikacja pochodzi z 1974 roku, lecz prawdopodobnie jest wznowieniem wydawnictwa wcześniejszego. Podjąłem próby odnalezienia kompletnego zeszytu i jednocześnie zidentyfikowania pierwowzoru filmowego jeśli takowy istnieje. Łatwo można rozpoznać, że wygląd bohatera jest oparty na aktorze Bronisławie Pawliku, lecz jego oficjalna filmografia nie wspomina o roli w produkcji o choćby podobnym tytule.
Logotyp w narożniku wskazuje na studio filmowe 3korony. Aktualnie zbieram informacje na ten temat-teraz dysponuję jedynie raczej enigmatyczną notką. (Zamieszczona wcześniej winietka jest rekonstrukcją czy bardziej wariacją mojego autorstwa.)
Jeśli ktokolwiek dysponuje informacjami na temat studia lub posiada zeszyty "powieści filmowych" serdecznie proszę o kontakt. Mam nadzieję, że przypadkowo odkryte kuriozum jest jedynie początkiem wypełniania luki w polskiej kinematografii rozrywkowej.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home